35
éve
Építőanyag kedvező áron
Építsen velünk! Számíthat ránk...
Hívjon minket
(26) 375 171
info@dalostuzep.hu
Építőanyag kereső
Termékeink
Grafit Reflex Színezze ki homlokzatát! Tetőszimulátor Minőségi lakások Ürömön

Összefoglalás

A vevők megnyeréséért folyó verseny alapvetően és elsősorban innovációs és árverseny. A jelenlegi gazdasági helyzetben a jó minőségű építőanyagot forgalmazó építőanyag kereskedők számára komoly veszélyt jelentenek az olcsó, gyenge minőségű építőanyagokat forgalmazók és az 1-1 termékre szakosodott építőanyag közvetítő irodák.

A kínálati piacon a vevők alkupozíciója igen erős, még akkor is, ha ezek a vevők sok kis egyéni vásárlóból, családi ház építőből és felújítóból állnak. Természetesen, ha hozzá akarnak jutni a jó minőségű építőanyaghoz, akkor vásárolniuk kell, de sokkal jobb az alkupozíciójuk, mint az eladóknak. A kereskedők között ugyanis egyre többen vannak olyanok, akik már a lehető legkisebbre lecsökkentették a tevékenységüket, mégis nehézséget okoz még a folyamatos működés is.

  • Ezért a mennyiségi kedvezménnyel csökkentett önköltség közeli áron is hajlandók értékesíteni a terméket a gyártók kifejezett minimális akciós ajánlata ellenére is.
  • Ezért a vevői igények visszaesése és a vevők árérzékenységének a növekedése sokkal nagyobb veszélyt jelent, mint a termékeket egyre nehezebben eladni tudó, egyébként jelentős gyártók erős piaci pozíciója.
  • A néhány nagy gyártó minden építőanyag piacán mérsékletre ösztönzi a gyártókat. A kereslet drasztikus visszaesése miatti túlkapacitások miatt ez a helyzet még hatványozottabban érvényesül.

A kereslet drasztikus visszaesése és a meglévő túlkapacitások növelik a beszállítókra nehezedő nyomást is. Ezt azonban csak kis mértékben képesek áthárítani az értékesítési lánc szereplőire, mert a fogyasztó árérzékenysége közismert, és a piaci igények végesek. A jelentősebb építőanyag kereskedések pedig több beszállítótól is vásárolnak 1-1 építőanyag kategórián belül, ezért a másik márkával való helyettesítés az építőanyag kereskedés telepén belül is megtörténhet.

  • A terheket egymás között megosztva és mindenki által viselve alkalmazkodnak az építőanyag kereskedelmi piac szereplői a nehéz gazdasági helyzethez, ugyanis nem igazán lehet abban bízni, hogy elmúlik a válság.

Az építőanyagok piaca telített, a legtöbb építőanyag életgörbéjének érett szakaszában van. (Kivétel pl. az Ytong és a térkő) A zsugorodó piacon csak a versenytársak rovására lehet nagyobb piaci részesedést elérni. Ennek legkézenfekvőbb eszköze az ár további csökkentése lenne. Ez viszont a néhány nagyobb gyártó között beinduló árverseny miatt az egész iparágból szippantaná ki a profitot. Nem olyan sok jelentős gyártó van ezen a piacon, hogy közülük bármelyik kiesésével is viszonylag kis átmeneti veszteséggel lehetne számolni. Egy árverseny sok termék piacán azonban már a mindenképpen a szükséges termékfejlesztést is veszélyeztetné. Ez pedig egyetlen piaci szereplőnek sem érdeke. Ezért marad az önmérséklet, és a status quo kényszerű fenntartása. Ez ugyan egyik építőanyag gyártónak sem igazán jó, de semmiképpen sem a legrosszabb forgatókönyv.