35
éve
Építőanyag kedvező áron
Építsen velünk! Számíthat ránk...
Hívjon minket
(26) 375 171
info@dalostuzep.hu
Építőanyag kereső
Termékeink
Grafit Reflex Színezze ki homlokzatát! Tetőszimulátor Minőségi lakások Ürömön

Verseny a gyártókkal

A legjelentősebb építőanyag gyártók

  • rendszeres szakmai továbbképzésekkel,
  • nyomtatott kommunikációs anyagokkal,
  • mennyiségi kedvezményekkel,
  • időszakos akciók meghirdetésével és
  • az építés helyszínére történő közvetlen gyári kiszállítással segítik a kereskedők munkáját, illetve versenyeznek a többi gyártóval a kereskedők kegyeiért.

Az építőanyag gyártók egymás közötti versenyének talán legfontosabb terepe a termékek folyamatos innovációja és a rendszerben gondolkodás. Általános tendencia, hogy a gyártók közötti egyre élesebb a verseny miatt egyre kevésbé fontos az, hogy melyik építőanyag kereskedőn keresztül jut el a márka a vásárlóhoz, csak az ő termékük jusson el.

  • Ezért karolják fel a gyártók az 1-1 építőanyagra szakosodott közvetítő irodákat is az általános építőanyag kereskedők mellett. Ezek a közvetítő irodák sokkal kevesebb gyártóval tartják a kapcsolatot, sokkal kevesebb gyártóhoz kötődnek, és azzal a néhány gyártóval megfelelő eredményesség esetén szoros és jól működő kapcsolatot tudnak kialakítani.
  • Ugyanakkor továbbra is fontos a megfelelő szakmai hozzáértés is, és a hosszú távú kapcsolat, ezért a gyártók továbbra is igyekeznek jó kapcsolatot ápolni a széles termékkört forgalmazó, hagyományos építőanyag kereskedőkkel is. Az egyes kereskedőkkel való kapcsolat értékét a kereskedő által lebonyolított forgalom nagysága határozza meg, és ezt a gyártók az általánosan járó támogatás (továbbképzés, kommunikációs anyagok, helyszíni szállítás, akciók) mellett alapvetően a mennyiségi kedvezmény %-ának progresszív nagyságának meghatározásával ösztönzik.

A legtöbb építőanyag gyártói piaca jellemzően oligopol piac. Néhány nagyobb piaci szereplő adja az adott építőanyag piacának jelentős részét. Ilyen építőanyag piacok jellemzően:

  • Falazóanyagok (Wienerberger, Leier, Ytong)
  • Tetőcserép (Bramac, Leier, Mediterrán, Creaton, Tondach)
  • Szigetelőanyagok (Rockwool kőzetgyapot, Austrotherm, Bachl polisztirol, Isover, Knauf Insulation, Nikecell, Ursa üveggyapot)
  • Térkő (Leier, Semmelrock, Frühwald, Kovikő, Barabás)
  • Vakolatok (Baumit, Knauf, Terranova, Sakret)
  • Gipszkarton (Rigips, Norgips, Lafarge)
  • Kémény (Schiedel, Leier)

A legfontosabb építőanyagok gyártói piacán a néhány nagy gyártó között a verseny erős. Ez a verseny azonban elsősorban a termékek teljesítményére, az innovációra valamint a rendszerkínálat biztosítására összpontosít, és nem az árra.

  • Pl. a tetőcserép gyártók között igen erős a verseny, és ez ösztönzi a cégeket a még jobb teljesítményre. Hosszú távon az erős versenytársak még jobb teljesítményre sarkallják egymást, és ez ösztönzőleg hat nemcsak a tetőcserép gyártásra, hanem az egyes piaci szereplők teljesítményére is. Az erős verseny felpezsdíti a piacot, és ösztönzőleg ha a piaci szereplőkre, jobb teljesítményre sarkallja őket. Ez még akkor is jót tesz a piac fejlődésének, ha a cégek életét egy kicsit kényelmetlenebbé teszi.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint azonban az építőanyagok iránti kereslet hazai visszaesésére az építőanyag gyártók Magyarországon kívül találhatnak igazi megoldást.